Bij Re-Color ontvangen we dagelijks verzoeken om bestaande kozijnen te voorzien van een nieuwe kleur of om de bestaande kleur weer opnieuw aan te brengen.
Als er een aanvraag binnen komt met het verzoek voor een nieuwe kleur maken we altijd een afspraak met de U, om ter plaatse alles te beoordelen. Bij de meeste aanvragen willen de bewoners een nieuwe kleur. Zij hebben een bepaald plaatje, wens, in hun hoofd zitten van hoe hun woning er moet komen te zien.
Als we een opname doen begint het gesprek altijd over de wens. Wat is het plaatje dat de bewoners voor zich zien. Gaat het enkel om een nieuw kleur, wordt er een aanbouw geplaats met nieuwe kozijnen. Wij willen graag dit plaatje duidelijk krijgen.
Het plaatje dat de bewoners voor zich zien is nieuw. Wij willen weten wat zijn de verwachtingen. Kunnen wij aan deze verwachtingen voldoen? Wat moeten wij doen om aan deze verwachtingen te voldoen? Bijvoorbeeld als er aanbouw wordt geplaats met nieuwe kozijnen met een nieuw kleur is het van belang dat wij deze kleur kennen. Wij kunnen dan namelijk deze kleur maken zowel in kleur, glansgraad en ook in structuur indien gewenst. Hiermee voldoen wij dan maximaal aan de wens van de bewoner. Als we een goed beeld hebben van de wens gaan we een rondgang doen.
Als we de wens van de bewoner kennen gaan we een rondgang maken. Deze rondgang is er op gericht om inzichtelijk te krijgen welke elementen een nieuwe kleur moeten krijgen. We letten op bereikbaarheid. Kunnen we overal bij of moeten we steigers of hoogwerkers inzetten. Is alles veilig te benaderen.
We beoordelen ook de technische staat van de kozijnen. Dit houdt in bijvoorbeeld bij aluminium kozijnen dat we de onderdorpels van alle elementen extra beoordelen. We doen dit door op de rand van het horizontale profiel te voelen of er oneffenheden op zitten. Soms zelfs zo minimaal dat ze enkel met de nagel te voelen zijn. Als we een oneffenheid voelen is dit in de meeste gevallen een teken dat er begin van corrosie is. Dit gaan we dan ook behandelen. Als we dat niet doen verergerd dit in de tijd en voldoen we niet aan de wens van de klant en is de investering toch “ te duur” geweest. We beoordelen ook silicone en rubbers. Mogelijk zijn deze weg gepikt door vogels. Of sluiten ze niet goed meer aan. Ons advies is dan altijd om deze meteen te laten vernieuwen. Weer vanuit de wens, het plaatje in het hoofd dat nieuw is en daarvoor de juiste oplossing bieden om dit te realiseren.
Zo komen we bij elke rondgang weer specifieke aandachtpunten tegen die uitleg behoeven om de wens, het ideaal plaatje dat de bewoners in hun hoofd hebben te kunnen realiseren. De details maken dat de wens wordt vervuld.
De wens en de rondgang maken dat we een goed beeld hebben van wat er moet gebeuren in de uitvoering om de wens te vervullen. Anders gezegd het ideaal plaatje van de bewoners te realiseren.
Dit alles leidt tot een passende offerte waarin alles wat is besproken is opgenomen en is beschreven wie wat doet. Bij een akkoord voor onze offerte, die geheel vrijblijvend is, maken we een afspraak voor de uitvoering. Hier gaan we de wens vervullen.
Dit is in grote lijnen hoe wij “van wens naar wensvervulling” realiseren.
Wilt u meer weten neem dan contact met ons op en luisteren we naar uw wens.
De meeste mensen die kunststof of aluminium kozijnen kopen, kopen deze omdat ze er niet meer naar om hoeven te kijken. Ze kopen ze met de gedacht onderhoudsvrij. De werkelijkheid is echter dat deze onderhoudsarm zijn. Alles wat onder invloed van de zon staat heeft onderhoud nodig. Niets uitgezonderd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod…